Privacy- en cookieverklaring Haagdoorn Vastgoed BV
25 mei 2018
De privacy van bezoekers van onze website, onze klanten en betrokkenen is voor Haagdoorn Vastgoed BV van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de relevante wet- en regelgeving op het gebied van privacy, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij uw persoonlijke gegevens verwerken, via deze privacyverklaring.
- Zo min mogelijk persoonlijke gegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw bij ons verwerkte persoonsgegevens.
Uw persoonsgegevens zijn veilig bij ons en wij zullen deze gegevens altijd in overeenstemming met de geldende regels gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we in het kader van onze dienstverlening en bijbehorende website www.haagdoornvastgoed.nl allemaal doen met informatie die we over u te weten komen.
Als u vragen heeft of wilt weten wat we precies van u bijhouden, neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vindt u onderaan deze privacy- en cookieverklaring.
Onze dienstverlening
Haagdoorn BV is een onafhankelijke vastgoedbeheerder. Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de uitvoer van onze diensten op het gebied van vastgoedbeheer, vastgoedbeleggingen- en ontwikkeling, bemiddeling bij aan- en verkooptrajecten, projectontwikkeling en makelaarsdiensten.
Gebruik van onze diensten
Wanneer u gebruik maakt van een van onze diensten is het noodzakelijk dat bepaalde persoonsgegevens van u worden verwerkt. Wanneer u bij ons een aanvraag doet om gebruik te maken van onze dienstverlening, vragen wij u om persoonsgegevens te verstrekken. Met deze gegevens kunnen wij uw aanvraag correct afhandelen en de gevraagde dienst uitvoeren.
Wanneer u gebruik maakt van onze diensten verwerken wij de volgende gegevens:
- NAW-gegevens;
- telefoonnummer;
- e-mailadres;
- betalingsgegevens;
- kopie bankpas en bankgegevens;
- kopie paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs;
- inkomensgegevens: waaronder arbeidsovereenkomsten, salarisstroken, aantoonbare spaartegoeden, accountantsverklaringen en werkgeversverklaringen;
- bedrijfsgegevens;
- indien er sprake is van bedrijfsmatige huur een uittreksel van de Kamer van Koophandel;
- gesloten huurovereenkomsten inclusief bijbehorende bijlagen zoals algemene bepalingen, huisreglementen en opleveringsformulieren;
- borgstellingsverklaring;
- eventuele overige gegevens die relevant zijn in het kader van de uitvoering van onze diensten.
Bovengenoemde persoonsgegevens worden gebruikt om de overeenkomst uit te kunnen voeren en geschiedt op basis van uw toestemming. Ook ontvangen wij informatie over uw betaling van uw bank of creditcardmaatschappij. Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk is om de diensten uit te kunnen voeren. Sommige klantgegevens die betrekking hebben op gesloten huurovereenkomsten bewaren wij tot twee jaar nadat de overeenkomst geëindigd is. Tevens bewaren wij bepaalde klantgegevens langer in verband met de wettelijke fiscale bewaarplicht (zeven jaar).
Onze website
Wij verwerken persoonsgegevens voor communicatiedoeleinden, het beheer van onze website, statistische doelen en marketing- en reclame.
Contactformulier
Via het contactformulier op onze website kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen. Om uw vraag of aanvraag te beantwoorden, gebruiken wij:
- Uw NAW-gegevens;
- telefoonnummer;
- e-mailadres.
Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat u tevreden bent met onze reactie en daarna gedurende een periode van zes maanden. Zo kunnen we bij eventuele vervolgvragen de informatie er makkelijk bij pakken.
Profilering
Wij kunnen uw persoonsgegevens met elkaar combineren om meer over uw voorkeuren te weten te komen. Uiteraard zullen wij uw privacy te allen tijde respecteren. Wilt u dit liever niet, dan kunt u dit altijd aan ons melden.
De persoonsgegevens die wij hiervoor gebruiken zijn:
- Uw NAW-gegevens;
- telefoonnummer;
- e-mailadres;
- betalingsgegevens;
- geboortedatum.
Wij hebben een legitiem belang bij het verwerken van deze gegevens. Deze informatie wordt door ons bewaard gedurende een periode van één jaar.
Cookies
Onze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan zodat u die niet steeds hoeft in te vullen. Maar we kunnen er ook mee zien dat u ons weer bezoekt. U kunt via uw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige functionaliteiten van onze website werken dan niet goed meer. De statistieken die we bijhouden over het gebruik van onze website zijn te allen tijde geanonimiseerd.
Reclame
Wij houden u graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen onze dienstverlening. Daarom willen wij u graag reclame sturen over aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. Dit doen wij:
- Per e-mail;
- via social media;
- per telefoon.
U kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze reclame. Elke e-mail bevat een afmeldlink. U kunt ons blokkeren of de afmeldoptie gebruiken. Ook kunt u, uw bezwaren hiertegen telefonisch aan ons doorgeven wanneer u door ons gebeld wordt.
Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen
Wij verstrekken uw persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, tenzij dit nodig is in het kader van de uitvoering van onze diensten (gegevens kunnen bijvoorbeeld worden gedeeld met vastgoedeigenaren of organisaties die ondersteunen bij de uitvoering van een huurovereenkomst). Ook delen wij informatie met derden wanneer wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).
Beveiliging
De beveiliging van uw persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen daarom passende beveiligingsmaatregelen tegen verlies of onbevoegde toegang tot persoonsgegevens. We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan. Zo nemen wij alle redelijke en passende beveiligingsmaatregelen om onze klanten en website bezoekers te beschermen tegen onrechtmatige toegang, wijziging, vernietiging of openbaarmaking van persoonsgegevens. We voldoen daarbij aan de geldende beveiligingsstandaarden.
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen aan u door te geven.
Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens
Als u vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.
U hebt de volgende rechten:
- Recht op inzage: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en tegen direct marketing.
- Recht op verwijdering: u kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten overdragen naar een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kunt u verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegevens (al dan niet tijdelijk) te beperken wat betekent dat wij minder gegevens van u verwerken.
Bij uw verzoek kunnen wij u vragen om u te identificeren door het meesturen van een geldig legitimatiebewijs, om er zeker van te zijn dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren. Belangrijk is dat u hierbij uw BSN en pasfoto afschermt.
Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Klacht indienen
Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.
Onze contactgegevens
Haagdoorn Vastgoed BV
Kuiper 7A
5521 DG Eersel
E-mail: info@haagdoornvastgoed.nl
Telefoonnummer: 0497-530 518